Atlassian

Atlassian er en australsk virksomhed med hovedkontor i London (Atlassian Corporation Plc of the UK), som udvikler værktøjer og samarbejdsplatforme til dokumentation, projektstyring og udvikling af software og lignende i alle typer virksomheder. Atlassian forsyner virksomheden med software, der kan inddeles i følgende kategorier:

  • Projekt- og opgavestyringssoftware (JIRA, JIRA Agile, JIRA ServiceDesk)
  • Samarbejds- og content delings platform (Confluence, HipChat)
  • Versions- og revisionsstyring af softwareudvikling (Bitbucket Server)
  • Kodekvalitet (Crucible, FishEye, Bamboo, Clover)

I Danmark er Atlassian værktøjer udbredt på et stort antal offentlige og private virksomheder. De største værktøjer som Confluence, JIRA og Bitbucket Server benyttes inden for flere forskellige områder omkring projektstyring, service management og dokumentation både til intra- og extranet. Ud over Atlassians egen software er der et stærkt tredjeparts marked med gode udvidelser til produkterne. Der er også et stærkt community omkring Atlassian.

Netic bruger selv en lang række af Atlassians produkter som omdrejningpunkt for en del af virksomhedens daglig drift og kommunikation med kunden - bl.a. udnyttes produkterne til:

  • Intranet for alle Netic medarbejdere (Atlassian Confluence)
  • Extranet for kunder - både support og kundespecialiseret dokumentation (Atlassian Confluence)
  • ITIL Service Management - Netic har implementeret en lang række ITIL processer i Atlassian JIRA og dokumenteret disse i Atlassian Confluence
  • Automatisering af dokumentation - Netic har implementeret en lang række automatiseringer fra VMware-, backup- og tilsvarerende miljøer
  • Automatisering med ChatOps (HipChat) og Atlassian Bitbucket - Netic har implementeret (og bruger selv) Atlassian produkter til deployment og service operation processer samt har implementeret DevOps hos en række kunder.

Netic er Atlassian Partner og har derfor en række Atlassian konsulenter, som har stor erfaring med implementering og specialisering af Atlassian løsninger hos en række forskellige kunder - offentlige såvel som private og i vidt forskellige brancher med meget forskellige forretningsbehov. For kunden betyder dette, at Netic evner at sætte sig ind i kundens forretningsmæssige behov, og med vores indgående kendskab til produktet og årelange erfaringer fra andre projekter er det vores erfaring, at løsningen meget hurtigt bidrager med stor værdi hos kunderne.

I hovedparten af de løsninger vi har lavet, har der inden for kort tid været en positiv business case.

Ring mig op