Clicky

JYSK

It-drift og hosting af forretningskritisk e-commerce løsning
og butikker verden over med slutkunden i fokus

 

Til at hoste JYSKs e-commerce-løsning samt it for alle JYSKs butikker, har virksomheden valgt Netic. Om hvorfor valget faldt på Netic, fortæller Klaus Dhiin: “Vi tegner normalt hosting-kontrakter for fem år ad gangen. Derefter prøver vi markedet af. I den sammenhæng fik vi anbefalet Netic og inviterede dem til en snak. Vi kunne hurtigt se, at de havde noget specielt. Både på den tekniske side og i forhold til samarbejdsformen.”

Klaus Dhiin kunne også se økonomisk ræson i at samarbejde med Netic: ”Vi køber den bedste løsning i forhold til et miks mellem pris og kvalitet. Set i det lys, var Netic det rigtige valg,” siger Klaus Dhiin, der senere er blevet bekræftet i det valg: “Vi kan her på bagkant se, at hvis vi skulle have valgt nogle andre, skulle de have været ligesom Netic – blot til en lavere pris.”

 

 

“Vi har aldrig haft et ”skæld-ud” styregruppemøde. Møderne handler altid om, hvad der er gået godt. Netic præsenterer, at vi har outperformet på de-og-de parametre, og det er dejligt, for så kan snakken tage udgangspunkt i, hvordan vi kan gøre det endnu bedre.”

Klaus Dhiin
Department Manager, IT Store Operations, JYSK

Tekniske eksperter, der går den ekstra mil

JYSK benytter sig af Netic til andet en traditionel hosting. Netic er en central rådgiver for JYSK indenfor både sikkerhed og databasemiljøer. Klaus Dhiin fortæller om samarbejdet: “Vi bruger Netics konsulenter som sparringspartnere. Her er de inde over stort set alt fra firewalls over netværk til hvordan vi bedst skifter en database fra en type til en anden. Det er vigtigt for os at forretningskritisk it er i hænderne på kompetente folk, så vores kunder får de bedste oplevelser, når de handler med os”.

Samtidigt har Klaus Dhiin også kun positivt at sige om Netics håndtering af opgaverne: “Samarbejdet er eksemplarisk. Vi arbejder sammen med kompetente folk, der hurtigt får løst eventuelle problemer og systematiseret løsningerne. Hos nogle leverandører kan man godt opleve ”happy hackers” der godt nok løser udfordringen, men hvad så? Hos Netic bliver løsningen sat i system på en måde, der forhindrer, at samme udfordring opstår igen”.

Store krav, der bliver mødt

Netop fordi JYSKs it er så kritisk, som det nu en gang er, stiller JYSK store krav til sine leverandører. Klaus Dhiin er dog yderst tilfreds med den måde, Netic imødekommer kravene på: “Netic har givet os fuld transparens i forhold til deres håndtering af vores it. De har opsat dashboards til os, så vi i real-time kan følge med i tingene. Vi har faktisk adgang til præcist de samme tal, som Netics konsulenter har,” siger Klaus Dhiin, der vurderer Netics tilgang på denne måde: ”Man skal altså være dygtig for at køre med åbne bøger”.

Og denne transparens har haft en afsmittende virkning på samarbejdet, fortæller Klaus Dhiin: “Jamen to tredjedele af styregruppemøderne er simpelthen blevet aflyst, fordi vi ikke havde noget at tale om. Vi har aldrig haft et ”skæld-ud” styregruppemøde. Møderne handler altid om, hvad der er gået godt. Netic præsenterer at vi har outperformet på de-og-de parametre, og det er dejligt, for så kan snakken tage udgangspunkt i, hvordan vi kan gøre det endnu bedre”.

Klaus Dhiin har derfor ingen tøven i stemmen, på spørgsmålet om han kunne forestille sig at udvide samarbejdet med Netic. ”Udvide? Gerne… Hvad kan I levere?”, spørger han med et smil i stemmen.

Vi har udvidet engagementet løbende, og blandt andet flyttet flere servere op til Netic. Hvor det giver mening, og hvor Netic har kompetencerne, kan jeg sagtens forestille mig, at vi udvider”.

Har du spørgsmål eller vil du høre mere?