Clicky

Netic Logging-as-a-Service

Fuld værdi af jeres logs – udført af eksperter med 15 års erfaring i log management

Netic Logging-as-a-Service (LaaS) er den eneste log management-platform, der gør det muligt at logge alt samt at foretage hurtige søgninger i realtid. Løsningen administreres og driftes i Netics datacentre i Aalborg , og vi garanterer 99,95 % oppetid.

Med Netic LaaS får du en platform, som kan tilpasses efter behov, og som sparer virksomheden for overvejelser om, hvilke log-data platformen skal opsamle, da produktet er bygget ud fra tanken ”Log Everything”.

 

Log management på den nemme måde (as a service)

Netic Logging-as-a-Service er log-management på den nemme måde. Du slipper for driften af en avanceret log-management løsning – men du bevarer fordelene ved en platform, der kan tilpasses til at opfylde en lang række behov:

    • Netic håndterer infrastruktur og drift
    • Du får stærke visualiseringsmuligheder for dine data
    • Systemet kan tilgås via en sikker browserbaseret adgang
    • Du får adgang til Netics specialister indenfor drift, sikkerhed, compliance og infrastruktur

 

Én platform – uendelige muligheder

Da Humio som produkt giver dig muligheden for at logge alle – eller næsten alle – virksomhedens systemdata er det i princippet kun fantasien, der sætter grænserne for, hvad du kan anvende platformen til.

Den typiske anvendelse blandt danske virksomheder er:

Sikkerhed

  • GDPR-dokumentation baseret på audit logs fra hele infrastrukturen
  • Stærkt fundament og supplement for virksomhedens SIEM- eller SOC-platform
  • Intrusion Detection System baseret på logs på tværs af netværksinfrastrukturen og -indsigt

IT-Operations

  • Kapacitetsovervågning
  • Incident Management
  • Stærkt fejlfindingsværktøj til root-cause analysis

Business Intelligence

  • Måling af menneskelige handlinger via de digitale spor, som menneskelig aktivitet typisk efterlader
  • Brugsmønstre på systemer og apps
  • IT Services-intelligens: Synliggørelse af de forretningsmæssige konsekvenser ved systemfejl
  • Visualisering af forretnings KPI’er

Hvorfor Logging-as-a-Service med Netic?

Netic har igennem næsten 20 år varetaget drift og sikkerhed for en række af Danmarks mest kritiske systemer. Den erfaring kommer dig til gode, når du vælger Netic som partner på din log-management.

Vi garanterer dig en platform, der giver dig fuld segregation of duties. Det betyder, at dine log-data altid vil være troværdige, og ikke kan slettes eller ændres. Heller ikke når du er under angreb.

 

Sådan kommer du i gang med Netic LaaS

Netic Logging-as-a-Service er designet med henblik på at sikre en nem og problemfri implementering samt opstart. I forløbet afdækker vi, om der er behov for at købe Netics specialister til design af løsning – eller om I kan starte selv.

Sådan kan jeres log management-rejse starte:

Forventningsafstemning og projektets omfang

I fællesskab med Netics eksperter snakker I om forventningerne til projektet samt fastsætter målsætninger på kortere og længere sigt.

Onboarding-workshop

På workshoppen gennemgår vi de datakilder, som projektets målsætninger har vist, er væsentlig for jeres forretning og vurderer tekniske muligheder for indhentning af data samt ønsker til visualisering, rapportering og alarmering, så der sikres et umiddelbart udbytte.

Implementering og start af log ingestion

Hvis I ønsker det, så kan Netic være behjælpelig med implementering af log ingestion. Netic råder over en lang række værktøjer, teknologier og best-practices der muliggør indsamling af vilkårlige datatyper.

Tag en snak med os

Udfyld formularen, hvis du vil høre mere om dine muligheder med Netic Logging-as-a-Service, så ringer Anders dig op.

Alternativt kan Anders kontaktes på tlf. 5370 0238 eller asa@netic.dk.